Seitan pølse

Til forkost er det af og til rart med pålæg, som ikke er for flydende, og som smager godt også efter et par timer i tasken… Sådan er min hverdag ihvertfald af og til 🙂

I helsekostbutikkerne kan man købe udemærket seitan pølser o.lign. men prisen er ikke så appetitelig og pakkerne alt for små. Derfor laver jeg selv min seitanpålæg. Det er forbløffende nemt, men skal have en god rum tid i ovnen. Holdbarheden er også høj (en uges tid), altså hvis man kan holde fingrene fra den! Samtidig er det pålæg med et højt protein indhold. Du kan roligt variere krydderier mv så det passer til din smag.

Seitan paprika pølse

160 g gluten/seitan

1 1/4 dl vand

1 stort fed hvidløg

60 g rød peber

50 g champignon

1 tsk engelsk sauce

1 tsk HP sauce

3 tsk tomatpure

Chili, paprika, røget paprika, peber og salt

Hvidløg, peberfrugt og champignon, hakkes meget fint, gerne med maskine. Grøntsagerne blandes med tomat pure, engelsk og HP sauce og krydderierne.

Ælt herefter alle ingredienserne grundigt sammen. Formes som en pølse og pakkes i bagepapir og herefter i staniol. Bages v 150ºC (på rist i varmluftsovn) i 1 time og 15 minutter.

Køles af og spises som skære pålæg.

Velbekommen 🙂

4 responses

  1. Super spændende blog du har gang i og lækker opskrift – jeg linker til dig på min blogroll, hvis det er ok? 🙂
    KH Sara

    1. Dejligt du kan lide bloggen og Link du endelig 🙂

  2. 1 time og 1 minut eller?

    1. Hej Lene
      Der skal stå 1 time og 15 minutter, altså 5 kvarter. Jeg har rettet i indlægget 🙂

Skriv et svar

