Krydret græskarkage

Så blev det lørdag og vi er i byen. Da jeg nu ikke selv skal lave mad i aften, valgte jeg at bage en kage, inspireret af en rest 🙂

Jeg havde et halvt græskar i køleskabet fra sidste uges græskarsuppe, så hvad var mere oplagt, end at prøve kræfter med en græskarkage? Jeg har valgt at krydre den lidt og lave en “tofu-cream cheese” topping til den.

Krydret Græskarkage

200 g græskar, groft revet græskar

60 g plantemargerine

130 g brun farin

1 tsk vanille essens

200 g hvedemel

2 tsk bagepulver

1 1/2 dl sojamælk

1 tsk stdt kanel

1/4 tsk stdt nellike

1/4 tsk kardemomme

3 spsk egg-replacer (se “Vigtigt i mit køkken”)

5 spsk lunt vand

Tofu cream cheese frosting

35 g margerine (stue temperatur)

1tsk vanille essens

110 g tofu cream cheese (stue temperatur) (se “vigtigt i mit køkken”)

300 g flourmelis

Margerine, brun farin og vanille essen røres grundigt sammen til en cremet masse. Mel, bagepulver og krydderier blandes i en skål og røres herefter i margerine blandingen. Tilsæt mælk og rør dejen helt jævn. Egg-replacer, piskes sammen med vand til en luftig masse. Græskar vendes i dejen og til sidst vendes egg-replacer i. Kagen bages 35-40 minutter v 180 grader (varmluft).

Når kagen er kølet af, laves frosting: Alle ingredienserne piskes grundigt sammen og fordeles på kagen. Pynt f.eks. med en lille smule kanel.

Så er der serveret, blød, saftig krydderkage 🙂
– velbekommen

Skriv et svar

