Seitan i grøn karry – hverdags fastfood

En traditionel thai karry kan godt virke uoverskuelig at tilberede i hverdagen, hvis man ikke lige har tid til at handle hos en asiatisk købmand, snitte og hakke. Det er tilberedningen af krydderier og grøntsager, der tager tid når man laver denne ret. Det betyder dog ikke at man behøver snyde sig selv for denne lækre ret, heller ikke når man har travlt  🙂

Nogle gange kan man jo snyde lidt… Jeg har altid grøn karry pasta i køleskabet og en wok blanding (grønt) i fryseren. Jeg foretrækker denne grønne karry pasta, som jeg har købt hos min lokale asiatiske købmand:

Seitan i grøn karry

200 g seitan (se “Vigtigt i mit køkken”)

1 ds kokosmælk

500 g wok blanding

Olie til stegning

3 tsk grøn karry pasta

Soya

Nudler eller ris

Hak seitan i små stykker ca. 1×1 cm. Varm olie og grøn karry op og svits seitanen heri ved god varme i ca 5 minutter. Tilsæt grøntsagerne og svits dem med i 3 minutter. Tilsæt kokosmælk og bring retten i kog. Smag til med lidt soya og evt mere karry. Server retten med nudler eller ris.

En nem og lækker ret til en travl hverdags aften. Velbekommen 🙂

Skriv et svar

