Hvidløgs-ikke-ost eller hvidløgs spread

Noget af det eneste jeg synes jeg af til mangler som veganer er noget pålæg. Sådan mere klassisk pålæg, jeg er trods alt vokset op i smørebrødets land. I dag kan man jo godt købe forskellige veganske “spreads”, som ofte smager meget lækkert. Ulempen ved dem er at de er meget fede, da de har et højt olieindhold. Så da en af mine veninder præsenterede mig for dette smørepålæg, var jeg solgt øjeblikkeligt. Lækkert, magert og med et højt protein indhold.

Opskrift hvidløgs-ikke-ost

170 g silke tofu

1 fed hvidløg (ikke for stort, så bliver det meget skarpt i smagen)

1/4 tsk salt

et lille drys peber

en lille håndfuld frisk basilikum

Blend tofu, hvidløg, salt og peber til en ensartet cremet masse. Tilsæt basilikum og blend en enkelt gang, til basilikummen er hakket og fordelt.

Spis det på brød og pynt evt med agurk og tomat

Velbekommen 🙂

Skriv et svar

