Pasta-soy4you

Efter et par dage i byen, var det dejligt at komme hjem og lege i køkkenet igen og der var en behagelig overraskelse til mig. Tidligere på ugen var jeg faldet over et lille dansk firma på nettet som hedder soy4you. De producerer soyaprodukter som nemme og billige alternativer til kød-mad. Jeg bestilte straks 10 pakker, som var på velkomst tilbud. Allerede lørdag modtog jeg mine 10 pakker tørret soya. Den fås i en lys og en mørk version. Jeg havde bestilt den lyse. Det var så stor en succes at jeg må bestille ti af den mørke variant… Jeg valgte at tilberede 1/2 pakke, da vi kun var 2 der skulle spise med. Kast dig endelig ud i dette soya-produkt. Det er let at tilberede, billigt og sundt. Det kommer helt sikkert til at være min fremtidige redning på det hverdagen, hvor tidsplanerne vælter.  Jeg vil lige påpege at: jeg kender dem ikke, får ikke procenter og regner heller ikke med rabat på næste sending 😉   soy4you

Opskrift på dagens pasta-soy4you

75 g løg

75 g gulerod

75 g rød peber

75 g glaskål

2 fed hvidløg

1 ds hakkede tomater

1 spsk tomatpure

4 dl vand

75 g soy4you

2 spsk soya fløde

paprika, chili, timian, salt og peber

lidt olie

Hak grøntsagerne i små tern og svits dem ved middelvarme i lidt olie. Krydder med lidt cili, paprika, timian, salt og peber. Tilsæt tomater, tomatpure og vand og bring retten i kog. Lad den koge i 10 minutter. Tilsæt soy4you og kog videre i 5-10 minutter. Lige inden servering tilsættes soyafløden, bland godt og tag retten af varmen. Server med fuldkornspasta.

Til sidst vil jeg gerne slå et slag for den til tider lidt oversete glaskål:

Glaskål ligner lidt noget der stammer fra det ydre rum…

Egentlig er den mere en rodfrugt end kål. Den kan spise rå, kogt, stegt og bagt. Den koster sjældent ret meget og smager dejligt. Da protein indholdet i glaskålen er relativt højt i forhold til kalorieindholdet pr 100 g, mætter den rigtig godt. Så hvis du endnu ikke har testet den lille grønne dims med antenner, er det måske på tide ?

 

 

Velbekommen 🙂

 

 

Skriv et svar

