Blåbær-banan smoothie

Der er mange måder at starte dagen på og den ene er jo ikke mere rigtig end den anden. Men en rigtig god start på dagen for mig hænger uløseligt sammen med min morgenmad. En rigtig frisk og energirig start på dagen kan jeg kickstarte med en smoothie. Jeg laver dem ganske enkelt med frosne bær , en banan og lidt soyamælk. Min favorit smoothie kommer her:

Opskrift Blåbær-banan smoothie

1 banan

125 g frosne blåbær

1/2 – 1 dl soyamælk

lidt hakkede valnødder

et drys sesamfrø

De frosne blåbær tages op af fryseren og kommes i blenderen 20-30 minutter før du laver din smoothie. Tilsæt banan og 1/2 dl soyamælk. Blend. Tilsæt evt lidt mere soyamælk, hvis du synes konsistensen er for tyk. Mængden af soyamælk afhænger af bananens størrelse. Hæld på et stort glas og drys med lidt hakkede nødder og frø.

Passer også rigtig godt til brunchbordet, en varm sommer dag, mellemmåltid og natmad 😉

Velbekommen 🙂

2 responses

  1. Uhm. Det ser rigtig lækkert ud. Er dog ikke sikker på om jeg vil bryde mig om soyamælken, men har som sådan aldrig smagt det. Så vil da give den et forsøg.

    1. Ellers kan du da bare bruge den “mælk” du bedst kan lide. Det er heller ikke alle soyamælke jeg bryder mig om
      Smootien smager nu også mest af blåbær og banan.
      🙂 Line

Skriv et svar

