cheezly

Da jeg i fredags inviterede mig selv på græskargrød hos min veninde Mia, fik jeg et stykke af hendes veggi-ost med hjem. Hun har købt den i Flensburg, Tyskland i en lille helse biks der hedder gaya. Jeg har aldrig fået smagt denne oste erstatning, så jeg tænkte her til aften at nu skulle den smages. Jeg valgte at lave en lille tomatsalat og nogle brød med lidt peber-pesto og ost, der fik en tur i ovnen.

Tomatsalaten lavede jeg af tomat og cheezly i tyndeskiver, drysset med rødløg, salt og peber. Lidt balsamico havde passet perfekt til denne lille ret, men…. det var jeg løbet tør for!

Brødene var halverede ciabatta boller. Smurt med lidt peber-pesto og herpå nogle tynde skiver cheezly. De fik 5 min i en 220 grader varm ovn.

Tomatsalaten var helt perfekt (altså bortset fra den manglende balsamico), et par sorte oliven og lidt frisk basilikum, ville gøre det til den helt perfekte lette forret eller side-ret.

Brødene var også gode. De havde kun én fejl, der var ikke nok cheezly på 😉  De skal klart laves igen, til f.eks. tomatsuppe eller en god chili.

Jeg synes absolut cheezly er et glimrende alternativ til ost. Den har en mild og fin smag  og er god både varm og kold. Det er ikke sidste gang jeg har prøvet dette produkt. Læg i øvrigt mærke til datoen, den holder sig i tre måneder, så man kan jo fint købe nogle pakker ad gangen.

Velbekommen 🙂

Skriv et svar

