Grønne risruller

IMG_2462

I går aftes trængte jeg til let mad på flere planer. Det skulle være let at spise, ligge let i maven og være let kaloriemæssigt. Valget faldt på risruller med grøntsager.

Rullerne er farverige og smukke. Jeg lavede en stor stak som hovedret, men de er også velegnet som forret eller i madpakken. En lækker måde også at spise råt på. Jeg var særlig imponeret over hvor nemme de var at lave.

Jeg brugte mit dejlige julienne jern til at snitte gulerødder, agurk og rødbede, men det kunne også være gjort med en kniv.

Jeg valgte grøntsager som jeg allerede havde og med forskellige farver for synets skyld. Lækker mad er ofte også smuk mad 😀

Opskrift Grønne rissuller

11 stykker rispapir (kvickly og føtex har det, der hvor sushi tilbehøret står)IMG_2463

3 små avocadoer

1 stor rødbede

2 halvstore gulerødder

0,5 agurk

1 mini romaine salat hoved

4 forårsløg

Lidt chiafrø

Snit salat og forårsløg i lange tynde strimler. Skær gulerødder, agurk og rødbede i julienne (lange tynde stave). Skær avocadoen i strimler på langs.

Udblød et stykke rispapir i koldt vand i 5 sek. tag det op og læg det på et rent viskestykke. Læg lidt af alle grøntsagerne på og drys med chiafrø. Rul sammen og buk enderne i når du har rullet halvvejs. Læg rullen på et skærbræt og del den i to med en skarp kniv. Lav den næste…. osv til du er færdig! Server dem med en god soya og evt lidt wasabi. Lettere bliver det ikke!

IMG_2464

Velbekommen 🙂

2 responses

    1. Tak for linket.
      🙂

Skriv et svar

