Madpandekager af gule ærter

Som lovet i søndags har jeg leget lidt med resterne af de gule ærter. Selvom jeg holder meget af guleærter, er det en lidt tung ret at spise flere dage i træk. Men her til frokost lavede jeg de skønneste små madpandekager som jeg spiste med frisk hakket grønt til. Meget lækkert og mættende på den gode måde. Grøntsagerne gav måltidet et letheds løft. Jeg valgte at lave dem i en glutenfri version, men jeg er sikker på at almindeligt hvedemel også fint kan holde sammen på dem. Måske endda endnu bedre.

Opskrift Madpandekager af gule ærter

2 dl gule ærter

2 tsk HUSK (psyllium frøskaller)

3 tsk majsstivelse

Fedtstof (Jeg brugte nutana plantemargarine, for at få dem mest muligt sprøde)

Rør gule ærter, HUSK og majsstivelse sammen. Smelt lidt fedtstof på panden og for form små pandekager med to skeer. Steg dem ved middel varme et par minutter på hver side, til de er gyldne og lidt sprøde. Server med en frisk salat.

IMG_2470

Velbekommen 🙂

Skriv et svar

