Kiksekage :-D

20140222-223418.jpg

Jeg har tidligere haft et ambivalent forhold til klassisk kiksekage. På den ene side elskede jeg smagen, på den anden side var kiksekage så fed og sød, at jeg alligevel ikke rigtig kunne spise mere et par bidder. Men sådan er det ikke mere…. Her er en kiksekage, som er sød, lækker, smager af mere og naturligvis er den vegansk 😉

Opskrift Kiksekage

300 g veganske kiks, jeg brugte spelt kiks med kakao            (skal den være glutenfri, bruges glutenfri kiks, vælg den kiks du bedst kan lide)

60 g nutana plantemargarine

225 g mørk chokolade

2 spsk agave sirup

3 dråber vanilleessens

Kom kiksene i en pose og knus den i grove stykker. Smelt plantemargarinen over vandbad, tilsæt chokoladen og smelt den. Når chokoladen er smeltet tilsættes vanilleessens og agave sirup. Bland godt. Hælde chokoladeblandingen over kiksene og vend grunddigt med en ske, til al kiksen er smurt ind i chokolademasse.

Kom husholdningsfilm i en passende form og fordel kiksekagemassen heri. Jeg brugte små tærteforme og lavede min kiksekage ca. 2-2,5 cm høj. Kom kiksekagen i køleskabet i 3-4 timer. Tag den ud af formen og skær den i passende stykker. Ved at lave den i en flad udgave, kan den skæres i fine “brud” som ser indbydende ud på kagebordet. Uhhmmm….

20140222-223407.jpgVelbekommen 😀

Skriv et svar

