Spidskål i teriyaki

Sensommer og efterår er min yndlings årstid. Jeg elsker når luften bliver friskere, vinden køligere, og så er det højsæson for kål og rodfrugter 🙂
Lige nu er spidskålen frisk og smager allerbedst. Selvom kål kan holde sig rigtig godt langt ind i vinteren, synes jeg nu det smager af mest når det er helt friskt… Men det er jeg vist ikke den den eneste der synes.
Spidskålen har en lidt skarp smag, som jeg synes matcher rigtig godt til den bløde spidskommen og den søde teriyaki sauce.
Spis retten med ris eller brød. Smager også fortrinligt som en kold rest i madpakken, så lav bare rigeligt!

Opskrift Spidskål i teriyakiIMG_2199

250 g Spidskål i strimler
125 g Rødpeber i strimler
4 fed hvidløg i tynde skiver
2 ds bønner (jeg har brugt sorte og canellini bønner)
Lidt fedtstof
2 tsk stdt spidskommen
2 tsk tsk karry
165 ml kokosmælk (1 lille dåse)
1/2 dl vand
1spsk teriyaki sauce
Soya og teriyaki sauce

Svits grøntsagerne, spidskommen og karry i lidt fedtstof ved middel varme i ca. 5 minutter tilsæt bønnerne og svits et par minutter til. Tilsæt kokosmælk, vand og teriyaki sauce og bring retten i kog. Lad den simre 5 minutter. Smag til med Soya og teriyaki sauce.

 

IMG_3869

Velbekommen 😀

Skriv et svar

