Blomkål-porre suppe

Godt nytår til jer alle derude 🙂

Som så mange andre har jeg spist for meget, for fedt og for sødt i december… Så i dag lavede jeg en fantastisk, mager og sund suppe. Den er inspireret af en amerikansk vegansk blogger ( jeg husker desværre ikke hvilken), det er en opskrift jeg så for nogen tid siden og tænkte, det må jeg prøve. Det som er lidt anderledes i forhold til, hvad jeg plejer, er at blende suppen med udblødte cashew nødder for at give en en fyldig og cremet konsistens. Det virker og smager formidabelt 🙂  Vil du gerne øge protein indholdet, tilsættes blot en skefuld kogte linser til suppen. Jeg kan godt lide lidt fyldige(tykke) supper, men mængden af vand justeres blot efter smag og behag.

Suppen mætter godt og er samtidig kalorielet…det er vi nogen der sætter pris på for tiden 😛

Opskrift Blomkål-porre suppe

80 g cashewnødder

1 stort blomkålshoved

1 stor porre

2 fed hvidløg

en smule olie

3 dl bouillon

1/2 tsk sennepspulver

1/4 tsk stdt spidskommen

vand

salt og peber

lidt frisk persille

Ca. 4-5 timer før tilberedning sættes cashew nødderne i blød.

Blomkålshovedet dampes til det er mørt. Porre og hvidløg snittes og svitses i lidt olie til de er bløde. Tilsæt cashewnødder, krydderier, blomkåle og lidt af dampe-vandet. Blend med en stavblender. Tilsæt dampe-vandet og bouillonen efterhånden, til du har den ønskede konsistens. Smag til med salt og peber. Pynt med frisk persille. Spis den som den er, med brød eller linser.

IMG_4306

Velbekommen 😀

Skriv et svar

