1-2-3 stegt kinakål

Jeg tror faktisk aldrig jeg har lagt en opskrift på bloggen, hvori der indgår kinakål. Det er en fejl, som jeg nu vil rette op på! (og der vil komme flere)

Kina kål er en mild, sprød og ofte billig grøntsag. Udover antioxidanter og lidt fibre, indeholder den A-, B, C-vitamin og kalium. Altså mange gode ting! At den tilmed er super hurtig at tilberede, gør den blot endnu mere attraktiv. Kinakål er en af de mere mættende grøntsager (synes jeg) og derfor føler jeg ikke behov for ris, pasta mv. når jeg spiser kinakål. På denne måde får jeg også et kalorielet måltid. Den kan spises rå eller tilberedes på utallige måd. Her er et eksempel på en meget hurtig aftensmad, mager, sund og naturligvis vegansk 🙂

Jeg benyttede mig af lejligheden (altså at madlavning godt måtte gå lidt hurtigt!) til at teste Anamma vego-burgare som kvickly er begyndt at føre (i frost afdelingen). Og de viste sig at være ganske gode, de kan naturligvis ikke måle sig med hjemmelavede rødsagsbøffer men det er rart, at der kommer stadig flere veganske alternativer i dagligvarebutikkerne, det kan lette lidt i hverdagen og måske friste nogle ikke-veganere til en kødfri aften 😉

Opskrift 1-2-3 stegt kinakål

6 blade kinakål

1 rød peber

1 fed hvidløg

1/2 porre

Karry

Olie

2 spsk soyafløde

Snit grøntsagerne og svits dem ved middelvarme sammen med karry. Når grøntsagerne falder lidt sammen (7-8 minutter) tilsættes soyafløden og der smages til med karry og salt. Vupti…. mad!

Vego-burgeren valgte jeg at tilberede i ovnen (ca 15 ved 220 grader), for at spare lidt på fedtet.

IMG_4404

Velbekommen 🙂

Skriv et svar

